(ΕΞΑΝΤΛΗΜΕΝΟ) ALLOGLOTTA – ΤΕΥΧΟΣ 1 ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2009 – ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΣ

21,30 

Η ALLOGLOTTA δεν είναι περιοδικό: θα παρουσιάζεται ετησίως ως ενέργημα, συλλογικό εγχείρημα, ανοιχτό σε πολλαπλάσια συμμετοχή. Η alloglotta είναι θεματική. Επειδή η ιστορία μιας κοινωνίας δεν είναι άσχετη από την τέχνη που δημιουργεί, η επιλεγμένη κάθε φορά θεματική δεν θα έχει ιστορικό (νεκρό) χαρακτήρα, αλλά θα αναγιγνώσκει περιπέτειες της δημιουργίας ή και εκδιπλώσεις της α-νοησίας, της αφασίας, στο ιστορικό πλαίσιο του ενεστώτα χρόνου.
Η alloglotta είναι μια επιστροφή στην ελληνική γλώσσα. Ο τίτλος-όρος του ενεργήματος και η επεξήγησή του προέρχονται από μια συνέντευξη του Παζολίνι, ο οποίος αναφέρεται στο δάνειο της λέξης “alloglotta” από την ελληνική στην ιταλική γλώσσα του 17ου αιώνα. Ο υπότιτλος μεταφράζει την κρίση και την αγωνία της τέχνης στη νεωτερικότητα: δεικνύει την αναζήτηση νέων γλωσσικών υλικών που, αν εστιάζεται στην αλήθεια, είναι ατέρμονη.
Η alloglotta δεν είναι ανθολογία εικόνων και κειμένων με κάποια αξία χρήσης: δεν επιλέγονται κατ’ ανάγκη τα σημαντικότερα δείγματα που τυχόν θα κάλυπταν, σφαιρικά, μια θεματική. Η alloglotta επιχειρεί μια αντιπαράθεση… (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
Περιεχόμενα

[1]-Ρολάν Μπαρτ (1975), Δομή και ελευθερία (απόσπασμα)
[Roland Barthes, Ο Ρολάν Μπαρτ από τον Ρολάν Μπαρτ, μτφρ. Φλοράνς Πουανιάν, θεώρηση μτφρ. Γιάννης Κρητικός, Εκδ. Ράππα, Αθήνα 1977]
[2]-Τζων Κέιτζ (1948), Εξομολογήσεις ενός συνθέτη (απόσπασμα), μτφρ. Θανάσης Αποστόλου
[John Cage, “Α Composer’s Confessions” Musik Texte, τεύχος 40-41, Κολωνία, Αύγουστος 1991]
[3]-Φάμπιαν Σβαρτς (2005), Κορωπί
[Fabian Schwarz, Koropi (φωτογραφία), 40×29,6 εκ.]
[4]-Γκέοργκ Μπύχνερ (1836), Βόυτσεκ (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου. [Georg Buchner, Woyzeck, Εκδ. Reclam, Στουτγάρδη 2007]
[5]-Μπρους Νάουμαν (1968), Σημείωση για την κατασκευή γλυπτού, μτφρ. Θ. Αποστόλου
[Bruce Nauman, σημείωση σε σχέδιο που παρουσιάστηκε στην έκθεση “Νέοι Αμερικανοί Καλλιτέχνες” στην γκαλερί Wide White Space, Αμβέρσα 1969]
[6]-Τζόρτζιο Αγκάμπεν (1985), Ιδέα της Σιωπής, μτφρ. Κώστας Σπηλιώτης
[Giorgio Agaben, “Idee du Silence”, στο Idee de la Prose, Εκδ. Christian Bourgois, Παρίσι 1998, (όπου ο συγγραφέας παραχώρησε τρεις επιπλέον πρόζες και διόρθωσε τη μετάφραση)]
[7]-Κώστας Σπηλιώτης, Η σιωπή των ποιητών
[8]-Τεοντόρ Αντόρνο (1949), Κριτική της κουλτούρας και κοινωνία (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου
[Theodor W. Adorno, Prismen. Kulturkritik und Gesellschaft, Εκδ. Suhrkamp, Βερολίνο – Φρανκφούρτη 1955]
[9]-Φραντς Κάφκα (1931), Η σιωπή των Σειρήνων (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου
[Franz Kafka, Das Schweigen der Sirenen, στο Die acht Oktavhefte, Gesammelte Werk, Εκδ. Fischer, Φρανκφούρτη 1998]
[10]-Μπρους Νάουμαν (2004), Ηχητικό βίντεο υπόγειος θάλαμος.
Bruce Nauman, Audio Video Underground Chamber (φωτογραφία απ’ τη διαδικασία υλοποίησης της εγκατάστασης), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Stiftung Ludwig, Βιέννη]
[11]-Μικελάντζελο Αντονιόνι (1961), Η Νύχτα (απόσπασμα), μτφρ. Κ. Σπηλιώτης
[Michelangelo Antonioni, La Nuit, Εκδ. Buchet/Chastel 1961]
[12]-Κύριλλος Σαρρής, Απάντηση σε ερωτηματολόγιο της “alloglotta”
[13]-Μπρους Νάουμαν (2004), Ηχητικό βίντεο υπόγειος θάλαμος. Όπως στο [10]
[14]-Στανίσλαβ Ιγκνάτσυ Βιτκιέβιτς (1927), Αδηφαγία (απόσπασμα)
[Stanislaw Ignacy Witkiewicz, Αδηφαγία, μτφρ. Αλέξης Καλοφωλιάς, Εκδ. Κέδρος, Αθήνα 2007]
[15]-Λουίτζι Ρούσσολο (1913), Η Τέχνη των Θορύβων – Φουτουριστικό μανιφέστο, μτφρ. Κ. Σπηλιώτης
[Luigi Russolo, L’Art des Bruits – Manifeste futuriste 1913, Εκδ. Allia, Παρίσι 2003]
[16]-Σοφία Κανάκη (2007), Κόρνα και συρμάτινη κούνια
[Αντικείμενο, 19x14x16εκ.]
[17]-Ντίτερ Ροθ και Μπγιορν Ροθ (1980-1989), Κελλάρι Ντουέτο
[Dieter Roth & Bjorn Roth, Cellar Duo, δυο κουτιά με πτυσσόμενα καπάκια, κασέτες ήχου, ραδιόφωνα, ηλεκτρικό πιάνο, βιολί, λαδομπογιά, ακρυλική μπογιά, φωσφοριζέ μαρκαδόρος, 200x240x60 εκ. Λουκέρνη]
[…]

ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΑΓΚΑΜΠΕΝ
ΜΙΚΕΛΑΝΤΖΕΛΟ ΑΝΤΟΝΙΟΝΙ
ΤΕΟΝΤΟΡ ΑΝΤΟΡΝΟ
ΠΩΛ ΒΙΡΙΛΙΟ
ΣΤΑΝΙΣΛΑΒ ΙΓΚΝΑΤΣΥ ΒΙΤΚΙΕΒΙΤΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΚΑΛΤΣΟΛΑΡΙ
ΤΖΩΝ ΚΕΪΤΖ
ΠΟΥΚΙΟ ΜΙΣΙΜΑ
ΧΟΥΓΚΟ ΜΠΑΛ
ΖΩΡΖ ΜΠΑΤΑΪΓ
ΣΑΜΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤ
ΠΙΕΡ ΜΠΕΤΤΕΝΚΟΥΡ
ΓΙΟΖΕΦ ΜΠΟΫΣ
ΜΠΡΟΥΣ ΝΑΟΥΜΑΝ
ΜΑΞ ΝΙΟΥΧΑΟΥΣ
ΓΚΥ-ΕΡΝΕΣΤ ΝΤΕΜΠΟΡ
ΜΠΑΖΙΛ ΝΤΟΓΚΑΝΙΣ
ΓΥΟΚΟ ΟΓΚΑΟΥΑ
ΑΝΤ ΡΑΪΝΧΑΡΝΤ
ΡΟΜΠΕΡΤ ΡΑΟΥΣΕΝΜΠΕΡΓΚ
ΛΟΥΙΤΖΙ ΡΟΥΣΣΟΛΟ
ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΣΑΡΡΗΣ
ΦΑΜΠΙΑΝ ΣΒΑΡΤΣ
ΚΟΥΡΤ ΣΒΙΤΤΕΡΣ
ΣΟΥΖΑΝ ΣΟΝΤΑΚ
ΚΑΡΛΧΑΪΝΖ ΣΤΟΚΧΑΟΥΖΕΝ
ΤΟΡΟΥ ΤΑΚΕΜΙΤΣΟΥ
ΒΟΛΦ ΦΟΣΤΕΛ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
ΧΟΥΓΚΟ ΦΟΝ ΧΟΦΜΑΝΝΣΤΑΛ

Εξαντλημένο

Κωδικός προϊόντος: 17916534-1 Κατηγορία:

Περιγραφή

Η ALLOGLOTTA δεν είναι περιοδικό: θα παρουσιάζεται ετησίως ως ενέργημα, συλλογικό εγχείρημα, ανοιχτό σε πολλαπλάσια συμμετοχή. Η alloglotta είναι θεματική. Επειδή η ιστορία μιας κοινωνίας δεν είναι άσχετη από την τέχνη που δημιουργεί, η επιλεγμένη κάθε φορά θεματική δεν θα έχει ιστορικό (νεκρό) χαρακτήρα, αλλά θα αναγιγνώσκει περιπέτειες της δημιουργίας ή και εκδιπλώσεις της α-νοησίας, της αφασίας, στο ιστορικό πλαίσιο του ενεστώτα χρόνου.
Η alloglotta είναι μια επιστροφή στην ελληνική γλώσσα. Ο τίτλος-όρος του ενεργήματος και η επεξήγησή του προέρχονται από μια συνέντευξη του Παζολίνι, ο οποίος αναφέρεται στο δάνειο της λέξης “alloglotta” από την ελληνική στην ιταλική γλώσσα του 17ου αιώνα. Ο υπότιτλος μεταφράζει την κρίση και την αγωνία της τέχνης στη νεωτερικότητα: δεικνύει την αναζήτηση νέων γλωσσικών υλικών που, αν εστιάζεται στην αλήθεια, είναι ατέρμονη.
Η alloglotta δεν είναι ανθολογία εικόνων και κειμένων με κάποια αξία χρήσης: δεν επιλέγονται κατ’ ανάγκη τα σημαντικότερα δείγματα που τυχόν θα κάλυπταν, σφαιρικά, μια θεματική. Η alloglotta επιχειρεί μια αντιπαράθεση… (Από την παρουσίαση της έκδοσης)

Περιεχόμενα

[1]-Ρολάν Μπαρτ (1975), Δομή και ελευθερία (απόσπασμα)
[Roland Barthes, Ο Ρολάν Μπαρτ από τον Ρολάν Μπαρτ, μτφρ. Φλοράνς Πουανιάν, θεώρηση μτφρ. Γιάννης Κρητικός, Εκδ. Ράππα, Αθήνα 1977]
[2]-Τζων Κέιτζ (1948), Εξομολογήσεις ενός συνθέτη (απόσπασμα), μτφρ. Θανάσης Αποστόλου
[John Cage, “Α Composer’s Confessions” Musik Texte, τεύχος 40-41, Κολωνία, Αύγουστος 1991]
[3]-Φάμπιαν Σβαρτς (2005), Κορωπί
[Fabian Schwarz, Koropi (φωτογραφία), 40×29,6 εκ.]
[4]-Γκέοργκ Μπύχνερ (1836), Βόυτσεκ (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου. [Georg Buchner, Woyzeck, Εκδ. Reclam, Στουτγάρδη 2007]
[5]-Μπρους Νάουμαν (1968), Σημείωση για την κατασκευή γλυπτού, μτφρ. Θ. Αποστόλου
[Bruce Nauman, σημείωση σε σχέδιο που παρουσιάστηκε στην έκθεση “Νέοι Αμερικανοί Καλλιτέχνες” στην γκαλερί Wide White Space, Αμβέρσα 1969]
[6]-Τζόρτζιο Αγκάμπεν (1985), Ιδέα της Σιωπής, μτφρ. Κώστας Σπηλιώτης
[Giorgio Agaben, “Idee du Silence”, στο Idee de la Prose, Εκδ. Christian Bourgois, Παρίσι 1998, (όπου ο συγγραφέας παραχώρησε τρεις επιπλέον πρόζες και διόρθωσε τη μετάφραση)]
[7]-Κώστας Σπηλιώτης, Η σιωπή των ποιητών
[8]-Τεοντόρ Αντόρνο (1949), Κριτική της κουλτούρας και κοινωνία (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου
[Theodor W. Adorno, Prismen. Kulturkritik und Gesellschaft, Εκδ. Suhrkamp, Βερολίνο – Φρανκφούρτη 1955]
[9]-Φραντς Κάφκα (1931), Η σιωπή των Σειρήνων (απόσπασμα), μτφρ. Ρόζα Αντωνίου
[Franz Kafka, Das Schweigen der Sirenen, στο Die acht Oktavhefte, Gesammelte Werk, Εκδ. Fischer, Φρανκφούρτη 1998]
[10]-Μπρους Νάουμαν (2004), Ηχητικό βίντεο υπόγειος θάλαμος.
Bruce Nauman, Audio Video Underground Chamber (φωτογραφία απ’ τη διαδικασία υλοποίησης της εγκατάστασης), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Stiftung Ludwig, Βιέννη]
[11]-Μικελάντζελο Αντονιόνι (1961), Η Νύχτα (απόσπασμα), μτφρ. Κ. Σπηλιώτης
[Michelangelo Antonioni, La Nuit, Εκδ. Buchet/Chastel 1961]
[12]-Κύριλλος Σαρρής, Απάντηση σε ερωτηματολόγιο της “alloglotta”
[13]-Μπρους Νάουμαν (2004), Ηχητικό βίντεο υπόγειος θάλαμος. Όπως στο [10]
[14]-Στανίσλαβ Ιγκνάτσυ Βιτκιέβιτς (1927), Αδηφαγία (απόσπασμα)
[Stanislaw Ignacy Witkiewicz, Αδηφαγία, μτφρ. Αλέξης Καλοφωλιάς, Εκδ. Κέδρος, Αθήνα 2007]
[15]-Λουίτζι Ρούσσολο (1913), Η Τέχνη των Θορύβων – Φουτουριστικό μανιφέστο, μτφρ. Κ. Σπηλιώτης
[Luigi Russolo, L’Art des Bruits – Manifeste futuriste 1913, Εκδ. Allia, Παρίσι 2003]
[16]-Σοφία Κανάκη (2007), Κόρνα και συρμάτινη κούνια
[Αντικείμενο, 19x14x16εκ.]
[17]-Ντίτερ Ροθ και Μπγιορν Ροθ (1980-1989), Κελλάρι Ντουέτο
[Dieter Roth & Bjorn Roth, Cellar Duo, δυο κουτιά με πτυσσόμενα καπάκια, κασέτες ήχου, ραδιόφωνα, ηλεκτρικό πιάνο, βιολί, λαδομπογιά, ακρυλική μπογιά, φωσφοριζέ μαρκαδόρος, 200x240x60 εκ. Λουκέρνη]
[…]

ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΑΓΚΑΜΠΕΝ
ΜΙΚΕΛΑΝΤΖΕΛΟ ΑΝΤΟΝΙΟΝΙ
ΤΕΟΝΤΟΡ ΑΝΤΟΡΝΟ
ΠΩΛ ΒΙΡΙΛΙΟ
ΣΤΑΝΙΣΛΑΒ ΙΓΚΝΑΤΣΥ ΒΙΤΚΙΕΒΙΤΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΚΑΛΤΣΟΛΑΡΙ
ΤΖΩΝ ΚΕΪΤΖ
ΠΟΥΚΙΟ ΜΙΣΙΜΑ
ΧΟΥΓΚΟ ΜΠΑΛ
ΖΩΡΖ ΜΠΑΤΑΪΓ
ΣΑΜΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤ
ΠΙΕΡ ΜΠΕΤΤΕΝΚΟΥΡ
ΓΙΟΖΕΦ ΜΠΟΫΣ
ΜΠΡΟΥΣ ΝΑΟΥΜΑΝ
ΜΑΞ ΝΙΟΥΧΑΟΥΣ
ΓΚΥ-ΕΡΝΕΣΤ ΝΤΕΜΠΟΡ
ΜΠΑΖΙΛ ΝΤΟΓΚΑΝΙΣ
ΓΥΟΚΟ ΟΓΚΑΟΥΑ
ΑΝΤ ΡΑΪΝΧΑΡΝΤ
ΡΟΜΠΕΡΤ ΡΑΟΥΣΕΝΜΠΕΡΓΚ
ΛΟΥΙΤΖΙ ΡΟΥΣΣΟΛΟ
ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΣΑΡΡΗΣ
ΦΑΜΠΙΑΝ ΣΒΑΡΤΣ
ΚΟΥΡΤ ΣΒΙΤΤΕΡΣ
ΣΟΥΖΑΝ ΣΟΝΤΑΚ
ΚΑΡΛΧΑΪΝΖ ΣΤΟΚΧΑΟΥΖΕΝ
ΤΟΡΟΥ ΤΑΚΕΜΙΤΣΟΥ
ΒΟΛΦ ΦΟΣΤΕΛ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
ΧΟΥΓΚΟ ΦΟΝ ΧΟΦΜΑΝΝΣΤΑΛ

Επιπρόσθετες Πληροφορίες

Συγγραφέας

Έτος

Εκδόσεις

Προμηθευτής